POSTUP PRO PODÁVÁNÍ STÍŽNOSTÍ
1. Reklamační řád se řídí následujícími příslušnými ustanoveními zákona č. 40/1964 Sb. občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“) a dále zákonem č. 108/2024 o ochraně spotřebitele a o změně a doplnění některých zákonů (dále jen „zákon o ochraně spotřebitele“). Reklamační řád internetového obchodu www.gommer.cz upravuje podmínky, způsob reklamace, včetně informací o tom, kde lze zboží reklamovat. Reklamační řád je nedílnou součástí všeobecných obchodních podmínek obchodníka a kupní smlouvy uzavřené mezi obchodníkem a kupujícím spotřebitelem (dále jen „kupující“), který si u obchodníka prostřednictvím internetového obchodu www.gommer.cz zakoupil zboží.
Obchodník je provozovatelem internetového obchodu www.gommer.cz:
Obchodní firma: Gommer, s.r.o.
Sídlo společnosti : Mierová 1449/67, Galanta 924 01
Identifikační číslo (IČO): 52 186 351
DIČ: 212 0950 359
IČ DPH: SK212 0950 359
Zápis v rejstříku: Zapsán v obchodním rejstříku vedeném u Okresního soudu Trnava, oddíl: Sro, vložka: 43753/T, jehož jménem jedná PhDr. Csaba Losonszkí, MBA nebo Nikoleta Bozsek, MBA.
Kontaktní údaje obchodníka:
Zákaznický servis: tel.: +420 608 863 135
E-mail: info@gommer.cz
Korespondenční adresa: Mierová 1449/67, Galanta 92401, Slovensko
Číslo účtu pro bezhotovostní platby:
Banka: FIOBANKA
Číslo účtu: 2302691870 / 2010
IBAN: SK89 8330 0000 0023 0269 1870
BIC(SWIFT): FIOZSKBAXXX
Webové stránky elektronického obchodu: www.gommer.cz
2. Kupující odesláním objednávky potvrzuje, že se řádně seznámil s Reklamačním řádem a porozuměl mu.
3. Prodávaná věc musí splňovat dohodnuté požadavky, to neplatí, pokud obchodník při uzavírání smlouvy výslovně informoval kupujícího, že určitá vlastnost věci nesplňuje obecné požadavky, a kupující s tím souhlasil. Prodávaná věc je v souladu s dohodnutými požadavky, pokud zejména:
(a) odpovídá popisu, druhu, množství a jakosti stanoveným ve smlouvě,
(b) je vhodná pro konkrétní účel, který kupující oznámil obchodníkovi nejpozději do 30 dnů od data prodeje; c) je vhodná pro konkrétní účel, který kupující oznámil obchodníkovi nejpozději do 30 dnů od data prodeje.
(c) při uzavření smlouvy a s nímž obchodník souhlasil,
(d) se vyznačuje schopností plnit funkce vymezené ve smlouvě ve vztahu k jeho účelu (dále jen „funkčnost“),
(e) je charakterizován dalšími vlastnostmi vymezenými ve smlouvě
(f) je dodáván s veškerým příslušenstvím definovaným ve smlouvě,
(g) je dodáván s návodem k použití, včetně návodu k montáži a instalaci, jak je definováno ve smlouvě.
4. Prodávaná položka splňuje obecné požadavky:
(a) je vhodný pro všechny účely, pro které se předmět stejného druhu obvykle používá; b) je vhodný pro všechny účely, pro které se předmět stejného druhu obvykle používá.
(b) zejména s ohledem na právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování platné pro dané odvětví, pokud technické normy nebyly vypracovány,
(c) odpovídá popisu a kvalitě vzorku nebo modelu, který obchodník poskytl kupujícímu před uzavřením smlouvy,
(d) je dodáván s příslušenstvím, obalem a návodem, včetně návodu k montáži a instalaci, které může kupující rozumně očekávat, a je dodáván v množství, jakosti a s vlastnostmi, včetně funkčnosti, kompatibility, bezpečnosti a schopnosti zachovat si funkčnost a výkonnost při obvyklém užívání (dále jen „trvanlivost“), které jsou pro věc stejného druhu obvyklé a které může kupující rozumně očekávat s ohledem na povahu prodávané věci.
5. Obchodník odpovídá za vady, které má prodávaná věc v době dodání a které se projeví v průběhu (2) dvou let od dodání věci.
6. V případě použité věci si strany mohou dohodnout kratší dobu odpovědnosti obchodníka za vady, nejméně však (1) jeden rok od dodání věci.
7. Projeví-li se vada v průběhu (2) dvou let od dodání věci podle bodů 5 a 6, má se za to, že věc byla vadná již v době dodání.
8. Obchodník odpovídá za vadu, která byla způsobena nesprávnou montáží nebo instalací věci, jestliže:
(a) montáž nebo instalace byla součástí kupní smlouvy a byla provedena obchodníkem nebo na jeho odpovědnost; nebo
(b) montáž nebo instalaci, kterou měl provést kupující, provedl kupující nesprávně v důsledku nedostatků v návodu k montáži nebo instalaci poskytnutém obchodníkem.
9. Odpovídá-li obchodník za vadu prodané věci, má kupující vůči obchodníkovi právo na odstranění vady opravou nebo výměnou (§ 623), právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo právo od kupní smlouvy odstoupit (§ 624).
10. Práva z odpovědnosti za vady může kupující uplatnit pouze tehdy, vytkl-li vadu do (2) dvou měsíců od zjištění vady, nejpozději do uplynutí lhůty podle § 619 odst. 1 až 3. Kupující může uplatnit práva z odpovědnosti za vady pouze tehdy, vytkl-li vadu do (2) dvou měsíců od zjištění vady.
11. Uplatnění práv z odpovědnosti za vady nevylučuje právo kupujícího na náhradu škody způsobené vadou.
12. Vadu lze vytknout:
– osobně přímo v některé z provozoven obchodníka, u jiné osoby, o které obchodník kupujícího informoval před uzavřením smlouvy nebo před odesláním objednávky,
-prostřednictvím prostředků komunikace na dálku na adrese sídla,
-místa podnikání obchodníka nebo na jiné adrese, kterou prodávající oznámil kupujícímu při uzavření smlouvy nebo po uzavření smlouvy.
13. Vyplněním reklamačního formuláře obchodníka, který je ke stažení na www.gommer.cz, a předložením faktury (daňového dokladu). Tento formulář obsahuje např. identifikační údaje kupujícího, údaje o vadném zboží – číslo faktury, název zboží, popis důvodu reklamace.
14. Obchodník vydá kupujícímu písemné potvrzení o vadě bezprostředně poté, co kupující vadu vytkl. V potvrzení o vadě obchodník uvede lhůtu, ve které má být vada odstraněna. Lhůta oznámená podle předchozí věty nesmí být delší než (30) třicet dnů ode dne vytknutí vady, ledaže by delší lhůta byla odůvodněna objektivním důvodem nezávislým na vůli obchodníka.
15. Pokud obchodník odmítá odpovědnost za vady, oznámí kupujícímu písemně důvody svého odmítnutí. 16. Prokazuje-li kupující odpovědnost prodávajícího za vadu znaleckým posudkem nebo odborným vyjádřením vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou nebo notifikovanou osobou, může kupující vadu vytknout opakovaně a obchodník nesmí odpovědnost za vadu odmítnout; na opakované vytýkání vady se nevztahuje § 621 odst. 3. Na náklady spotřebitele spojené s vypracováním znaleckého posudku a odborného vyjádření se vztahuje § 509 odst. 2.
16. Odpovědnost za vady, na které se vztahuje záruka, nevzniká, jestliže vady byly způsobeny po přechodu nebezpečí škody na zboží po převzetí zboží kupujícím, zejména:
a) ztrátou účtenky nebo faktury, která umožňuje zjistit oprávněnost nároků z vad,
b) neoznámení zjevných vad při převzetí zboží/poškozeného obalu,
c) uplynutí záruční doby zboží,
d) mechanické poškození zboží,
e) poškození zboží při přepravě vlastním dopravním prostředkem zákazníka,
f) používání zboží v rozporu s návodem k použití a v rozporu s pokyny k údržbě v podmínkách, které neodpovídají přirozenému prostředí z hlediska vlhkosti, chemických a mechanických vlivů,
g) neodborné zacházení a nešetrné zacházení, provoz nebo zanedbání péče o zboží,
h) poškození zboží nadměrným zatížením nebo používáním v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci, obecnými zásadami, technickými normami,
i) poškození zboží neodvratitelnými nebo nepředvídatelnými událostmi,
k) za překlepy, gramatické chyby, kterých se kupující dopustil při tvorbě obalu.
17. Obchodník si vyhrazuje právo nepřevzít zboží zaslané kupujícím na dobírku. Pokud kupující zašle obchodníkovi reklamované zboží na splátky, je nutné jej zabalit tak, aby nedošlo k jeho poškození během přepravy. Poškození zboží při přepravě může mít za následek neuznání reklamace.
18. V případě oprávněné reklamace má kupující právo zvolit si odstranění vady výměnou věci nebo opravou věci. Kupující nesmí zvolit způsob odstranění vady, který není možný nebo který by obchodníkovi způsobil neúměrné náklady ve srovnání s jiným způsobem odstranění vady, a to s přihlédnutím ke všem okolnostem, zejména k hodnotě, kterou by věc měla bez vady, k závažnosti vady a k tomu, zda by jiný způsob odstranění vady způsobil kupujícímu značné obtíže.
19. Obchodník může odmítnout odstranění vady, pokud oprava nebo výměna není možná nebo by si vyžádala nepřiměřené náklady s ohledem na všechny okolnosti, včetně těch uvedených v druhé větě odstavce 18.
20. Obchodník věc bezplatně opraví nebo vymění v přiměřené lhůtě poté, co kupující vadu vytkl, a to na vlastní náklady a aniž by kupujícímu způsobil vážné obtíže, s přihlédnutím k povaze věci a účelu, pro který kupující věc požadoval.
21. Za účelem opravy nebo výměny kupující předá nebo zpřístupní věc obchodníkovi nebo jím určené osobě. Náklady na převzetí věci nese obchodník.
22. Obchodník dodá opravenou nebo vyměněnou věc kupujícímu na jeho náklady stejným nebo podobným způsobem, jakým kupující dodal vadnou věc obchodníkovi, pokud se strany nedohodnou jinak. Pokud kupující nepřevezme věc do šesti měsíců ode dne, kdy ji měl převzít, může obchodník věc prodat. Má-li věc větší hodnotu, obchodník kupujícího předem upozorní na zamýšlený prodej a poskytne mu přiměřenou dodatečnou lhůtu k převzetí věci. Obchodník neprodleně po prodeji vyplatí kupujícímu výtěžek z prodeje věci po odečtení nákladů, které obchodník důvodně vynaložil na její úschovu a prodej, pokud kupující uplatní právo na podíl na výtěžku v přiměřené lhůtě stanovené obchodníkem v oznámení o zamýšleném prodeji věci. Obchodník může věc zničit na vlastní náklady, pokud se mu ji nepodařilo prodat nebo pokud předpokládaný výtěžek z prodeje nebude stačit ani na pokrytí nákladů, které obchodník důvodně vynaložil na úschovu věci, ani na pokrytí nákladů, které by obchodník musel nutně vynaložit na její prodej.
23. Obchodník při odstraňování vady zajistí odstranění věci a instalaci opravené věci nebo náhradní věci, pokud výměna nebo oprava vyžaduje odstranění vadné věci, která byla instalována v souladu s její povahou a účelem před tím, než se vada projevila. Obchodník a kupující se mohou dohodnout, že odstranění věci a instalaci opravené nebo náhradní věci zajistí kupující na náklady a riziko obchodníka.
24. Je-li vada odstraněna výměnou, nemá obchodník nárok na náhradu škody způsobené běžným opotřebením věci a na odměnu za obvyklé užívání věci před její výměnou.
25. Kupující má právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo může od kupní smlouvy odstoupit bez poskytnutí přiměřené dodatečné lhůty, jestliže
(a) obchodník věc neopravil nebo nevyměnil,
(b) obchodník odmítl vadu odstranit,
(c) věc má stejnou vadu i přes opravu nebo výměnu věci,
(d) vada je natolik závažná, že odůvodňuje okamžité snížení kupní ceny nebo odstoupení od kupní smlouvy, nebo
(e) obchodník prohlásil nebo je z okolností zřejmé, že vadu neodstraní v přiměřené lhůtě nebo aniž by tím kupujícímu způsobil vážné obtíže.
26. Při posuzování práva kupujícího na slevu z kupní ceny nebo na odstoupení od kupní smlouvy se přihlíží ke všem okolnostem, zejména k povaze a hodnotě věci, k povaze a závažnosti vady a k možnosti kupujícího objektivně mít důvěru ve schopnost obchodníka vadu odstranit.
27. Sleva z kupní ceny musí být přiměřená rozdílu mezi hodnotou prodané věci a hodnotou, kterou by věc měla, kdyby byla bez vad.
28. Kupující nemůže odstoupit od kupní smlouvy podle odstavce 25, pokud se podílel na vzniku vady nebo pokud je vada nepodstatná. Důkazní břemeno o tom, že kupující přispěl k vadě a že vada je zanedbatelná, nese obchodník.
29. Pokud se smlouva týká koupě několika věcí, může kupující odstoupit od smlouvy pouze ve vztahu k vadné věci. Ve vztahu k ostatním věcem může od smlouvy odstoupit pouze tehdy, pokud nelze rozumně předpokládat, že by měl zájem na zachování ostatních věcí bez vadné věci.
30. Kupující po odstoupení od smlouvy nebo její části vrátí věc obchodníkovi na jeho náklady. Obchodník zajistí odstranění věci, která byla před tím, než se vada projevila, instalována v souladu s její povahou a účelem. Pokud obchodník věc neodstraní v přiměřené lhůtě, může kupující zajistit odstranění a dodání věci obchodníkovi na jeho náklady a riziko.
31. Při odstoupení od smlouvy obchodník vrátí kupní cenu kupujícímu do 14 dnů ode dne vrácení věci obchodníkovi nebo po předložení důkazu, že kupující věc obchodníkovi odeslal, podle toho, co nastane dříve.
32. Obchodník vrátí kupní cenu kupujícímu nebo vyplatí kupujícímu slevu z kupní ceny stejným způsobem, jaký kupující použil při placení kupní ceny, pokud se kupující výslovně nedohodne na jiném způsobu platby. Veškeré náklady spojené s platbou nese obchodník.
33. Obchodník nemá nárok na náhradu škody způsobené běžným opotřebením věci a na odměnu za obvyklé užívání věci před odstoupením od kupní smlouvy.
34. Tyto reklamační podmínky jsou nedílnou součástí všeobecných obchodních podmínek.
35. Obchodník si vyhrazuje právo na změnu těchto obchodních podmínek. Povinnost oznámit změnu reklamačních podmínek se považuje za splněnou jejím zveřejněním v internetovém obchodě obchodníka.
36. Tyto reklamační podmínky jsou chráněny zákonem č. 185/2015 Sb. autorský zákon, ve znění pozdějších předpisů.
37. Tyto reklamační podmínky nabývají platnosti a účinnosti dnem 1.10.2024