Všeobecné obchodní podmínky

Všeobecné obchodní podmínky

pro webové stránky elektronického obchodu www.gommer.cz

I. OBECNÁ USTANOVENÍ

1. Všeobecné obchodní podmínky podrobněji upravují práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy uzavřené na dálku (dále jen „kupní smlouva“), uzavřené mezi obchodníkem a kupujícím prostřednictvím internetových stránek elektronického obchodu www.gommer.cz (dále jen „internetový obchod“) provozovaného obchodníkem, jejímž předmětem je prodej zboží.

2. Obchodník zveřejňuje seznam zboží, které nabízí k prodeji kupujícímu, a umožňuje kupujícímu objednat zboží prostřednictvím internetových stránek internetového obchodu. Tyto obchodní podmínky se vztahují výhradně na nákup v internetovém obchodě  obchodníka.

3. Smluvní strany se dohodly, že tyto obchodní podmínky a reklamační řád jsou nedílnou součástí každé kupní smlouvy uzavřené mezi obchodníkem a kupujícím prostřednictvím internetového obchodu obchodníka, není-li dále uvedeno jinak.

4. Pokud obchodník a kupující uzavřou kupní smlouvu, ve které si sjednají podmínky odchylné od obchodních podmínek, mají vždy přednost konkrétní ustanovení kupní smlouvy před obchodními podmínkami. Kupující potvrzuje prostřednictvím tzv. checkboxu v procesu uzavírání kupní smlouvy prostřednictvím internetového obchodu a odesláním objednávky „Odeslat objednávku s povinností platby“, že plně porozuměl jejich obsahu a všem obchodním podmínkám, že s nimi souhlasí a je si vědom, že obchodní podmínky jsou nedílnou součástí kupní smlouvy uzavřené mezi ním a obchodníkem.

4. Na smluvní vztahy (jako i další právní vztahy, které mohou ze smluvního vztahu vyplynout) s fyzickými osobami, které při uzavírání smlouvy podle těchto obchodních podmínek nejednají v rámci předmětu své podnikatelské činnosti (dále také jako „spotřebitel“), se vztahují tyto předpisy:
– Zák. č. 40/1964 Sb. Občanský zákoník ve znění pozdějších předpisů,
– Zák. 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele ao změně některých zákonů
– Zák. 22/2004 Sb. o elektronickém obchodu ao změně a doplnění zákona č.j. 128/2002
Sb. o státní kontrole vnitřního trhu ve věcech ochrany spotřebitele ao změně některých
zákonů,
– Zák. 452/2021 Sb. o elektronických komunikacích ve znění pozdějších předpisů,
– Zák. 391/2015 Sb. o alternativním řešení spotřebitelských sporů ao změně a doplnění
některých zákonů právo podat návrh na zahájení alternativního řešení svého sporu a
ostatní obecně závazné právní předpisy České republiky.

II. VYMEZENÍ POJMŮ

1. Obchodníkem je osoba, která v souvislosti se spotřebitelskou smlouvou, z ní vyplývajícím závazkem nebo při obchodní praktice jedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo povolání, a to i prostřednictvím jiné osoby, která jedná jejím jménem nebo na její účet.

Obchodník je provozovatelem internetového obchodu www.gommer.cz

Obchodní název: GOMMER s.r.o.
Adresa/místo podnikání: Mierová 1449/67, Galanta 92401, SR
Identifikační číslo (IČO): 521 86 351
DIČ: 212 0950 359
IČ DPH: SK212 0950 359
Zapsaného v rejstříku : Výpis obchodního rejstříku Trnava, vložka č.43753/T, v mene ktorého koná PhDr. Csaba Losonzskí anebo Nikoleta Bozsek

Kontaktní údaje obchodník:
Zákaznická linka: tel.: +420 608 863 135
E-mail: info@gommer.cz
Korespondenční adresa: Mierová 1449/67, Galanta 92401, SR

Číslo účtu pro bezhotovostní platby:
Banka: FIOBANKA
Číslo účtu: 2302691870/ 2010
IBAN: SK89 8330 0000 0023 0269 1870
BIC(SWIFT): FIOZSKBAXXX

2. Kupujícím je fyzická nebo právnická osoba, která nakupuje zboží nebo využívá služby, a to buď jako spotřebitel nebo podnikatel.

3. Spotřebitelem je fyzická osoba, která v souvislosti se spotřebitelskou smlouvou, z ní vyplývajícím závazkem nebo při obchodní praktice nejedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo povolání.

4. Spotřebitelskou kupní smlouvou je kupní smlouva uzavřená mezi obchodníkem jako prodávajícím a spotřebitelem jako kupujícím, je-li předmětem koupě jakákoli movitá věc, včetně věci s digitálními prvky a to i tehdy, má-li se věc teprve vyrobit nebo vyhotovit, mimo jiné i podle specifikací kupujícího.

5. Podnikatel
– je osoba zapsaná v obchodním rejstříku, osoba, která podniká na základě živnostenského oprávnění nebo na základě jiného než živnostenského oprávnění podle zvláštních předpisů nebo osoba, která provádí zemědělskou výrobu a je zapsána do evidence podle zvláštního předpisu.
– pokud uvede v objednávce své identifikační číslo (IČO), pak bere na vědomí, že pro něj platí pravidla všeobecných obchodních podmínek pro podnikatele. Právní vztahy provozovatele s kupujícím, který je podnikatel, výslovně neupravené těmito všeobecnými obchodními podmínkami ani smlouvou se řídí příslušnými ustanoveními z. čj. 513/1991 Sb. Obchodního zákoníku, jakož i souvisejícími právními předpisy.

6. Zbožím jakákoli hmotná movitá věc; zbožím je také elektřina, voda nebo plyn, které jsou k prodeji v omezeném objemu nebo v určeném množství, a hmotný nosič, který slouží výlučně jako nosič digitálního obsahu, zejména CD, DVD, USB klíč a paměťová
karta.

7. Službou jakákoli činnost nebo výkon, který je nabízen nebo poskytován spotřebiteli, včetně digitální služby a činností upravených zvláštními předpisy, nad nimiž vykonávají dozor nebo dohled profesní komory nebo jiné orgány veřejné správy, jako jsou orgány dohledu v oblasti ochrany spotřebitele.

8. Produktem zboží, služba, digitální obsah, nemovitost, elektřina, voda nebo plyn, které nejsou k prodeji v omezeném objemu nebo v určeném množství, teplo, práva a závazky.

9. Online trhem služba, která pomocí softwaru včetně webového sídla, části webového sídla nebo aplikace umožňuje spotřebitelům uzavírat smlouvy na dálku s obchodníky odlišnými od provozovatele online trhu nebo s jinými spotřebiteli.

10. Provozovatelem online trhu osoba, která provozuje a poskytuje spotřebitelům online trh, a to i prostřednictvím jiné osoby, která jedná jejím jménem nebo na její účet.

11. Trvanlivým médiem prostředek, který umožňuje spotřebiteli nebo obchodníkovi uchovávat informace adresované spotřebiteli nebo obchodníkovi po dobu, která odpovídá účelu, který plní tyto informace, a způsobem, který umožňuje jejich nezměněnou reprodukci a použití v budoucnosti, zejména listina, e-mail, USB klíč, CD, DVD, paměťová karta a pevný disk počítače.

12. Vyšší moc je skutečnost spočívající v mimořádné, nepředvídatelné, neodvratitelné a nezaviněné události.

13. Dohled nad prodejem zboží a poskytováním služby přepravy zboží obchodníkům, včetně prodeje prostřednictvím internetového obchodu, provádí:

Orgán dozoru:
Inspektorát SOI Trnava
Adresa: Pekařská 23, 917 01 Trnava
Odbor výkonu dozoru
Tel. č. 033/321 25 27

III. UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY

1. Objednávka se uskutečňuje prostřednictvím vyplněného a odeslaného formuláře nacházejícího se v internetovém obchodě obchodníka a považuje se za závazný návrh na uzavření kupní smlouvy ze strany kupujícího. Kupující si vybere zboží, které vloží do košíku, stiskne tlačítko „do košíku“. Následně si vybere druh dopravy a platby. Nakonec objednávku odešle kupující obchodníkovi kliknutím na tlačítko „Odeslat objednávku s povinností platby“. Kupující je obeznámen s tím, že součástí objednávky je povinnost zaplatit kupní cenu. Údaje uvedené v objednávce jsou obchodníkem považovány za správné.

Objednávka kupujícího musí obsahovat následující údaje:
– jméno a příjmení,
– dodací adresa (ulice, číslo, město, PSČ),
– e-mailový a telefonický kontakt,
– jednoznačnou identifikaci objednávaného zboží a jeho množství,
– způsob úhrady za zboží,
– způsob přepravy a převzetí zboží,

V případě kupujícího – podnikatele i údaje:
– obchodní název,
– IČO, DIČ, DIČ,
– fakturační adresu (je-li jiná než dodací),
– kontaktní osobu.

2. Objednávka kupujícího, která neobsahuje všechny požadované údaje, není závazný návrh na uzavření kupní smlouvy ze strany kupujícího, a obchodník nebude povinen takovou neúplnou objednávku kupujícího akceptovat. Obchodník může, není však povinen požádat kupujícího o doplnění chybějících údajů v objednávce. E-mailová adresa kupujícího zadaná v objednávce bude použita k doručování všech informací kupujícímu a považuje se za trvanlivý nosič.

3. Kupující může uzavřít kupní smlouvu s obchodníkem i prostřednictvím jiných prostředků dálkové komunikace: telefonická objednávka a e-mailová objednávka.

4. Kupující může zrealizovat objednávku i prostřednictvím elektronické pošty na e-mailovou adresu info@gommer.cz, objednávka musí obsahovat jméno, příjmení, dodací adresa (ulice, číslo, město, PSČ), e-mailový a telefonický kontakt, datum objídání, jednoznačnou identifikaci objednávaného zboží a jeho množství, způsob úhrady za zboží, způsob přepravy a převzetí zboží.

5. Kupující může zrealizovat objednávku i telefonicky, takovou objednávku shrnuje obchodník a zašle kupujícímu na potvrzení prostřednictvím e-mailu. Objednávku je třeba ze strany kupujícího potvrdit do (7) sedmi dnů, jinak nebude akceptována.

6. Spotřebitel výslovně potvrzuje, že byl obeznámen s tím, že součástí objednávky je povinnost zaplatit kupní cenu.

7. Po doručení objednávky obchodníkovi bude kupujícímu na jím uvedenou elektronickou adresu zaslán e-mail jako „potvrzení objednávky“, jehož přílohou jsou všeobecné obchodní podmínky. Kupní smlouva se považuje za uzavřenou závazným akceptováním návrhu na uzavření kupní smlouvy obchodníkem. Závazné akceptování objednávky obsahuje údaje o názvu a specifikaci zboží, údaje o kupní ceně zboží, dodací lhůtě, místo dodání zboží, údaje o přepravě zboží včetně ceny přepravy, údaje o způsobu platby, údaje o obchodníkovi a údaje o kupujícím, případně další potřebné údaje.

8. Spotřebitel odesláním objednávky obchodníkovi potvrzuje, že obchodník včas a řádně splnil své informační povinnosti podle ust. § 5 zákona č.. 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele ao změně a doplnění některých zákonů a seznámil se s všeobecnými obchodními podmínkami a jejich obsahu porozuměl.

IV. PRÁVA A POVINNOSTI

1. Práva a povinnosti obchodníka
– poskytnout veškeré informace ve smyslu platných právních předpisů,
-dodat na základě potvrzené objednávky obchodníkem kupujícímu zboží v dohodnutém množství, kvalitě, termínu a zabalit a vybavit k přepravě způsobem potvrzeným v objednávce,
– zboží musí splňovat platné právní předpisy,
-předat kupujícímu všechny doklady a to nejpozději spolu se zbožím v písemné nebo i v elektronické podobě, které jsou potřebné pro převzetí a užívání ve smyslu platné legislativy (daňový doklad, návody v českém jazyce pro montáž, obsluhu, použití,
údržbu, formulář pro odstoupení) od smlouvy, záruční list, je-li dohodnuta delší záruční lhůta než je zákonná lhůta).

2. Práva obchodníka:
– řádné a včasné zaplacení kupní ceny za dodané zboží od kupujícího.

3. Povinnosti kupujícího
– převzít zakoupené zboží nebo objednané zboží,
– zaplatit kupujícímu kupní cenu zboží dohodnutou v kupní smlouvě a/nebo podle platného ceníku obchodníka platného v době uzavření kupní smlouvy v dohodnuté lhůtě včetně nákladů za dodání zboží.

4. Práva kupujícího:
– odstoupení spotřebitele od kupní smlouvy bez uvedení důvodu ve lhůtě čtrnácti (14) kalendářních dnů. Lhůta pro odstoupení od smlouvy v případě smlouvy, jejímž předmětem je prodej zboží, uplyne po čtrnácti (14) dnech ode dne, kdy kupující nebo
jím určená třetí osoba s výjimkou dopravce, převezme zboží nebo uzavření smlouvy o poskytnutí služby. Odstoupením spotřebitele od smlouvy se smlouva od začátku ruší.
– k dodání zboží v množství, kvalitě, termínu a způsobu a místě dohodnutém smluvními stranami v závazném akceptování objednávky.

V. INFORMACE O ZBOŽÍ, CENĚ A PLATEBNÍ PODMÍNKY

1. Internetový obchod slouží ke koupi zboží. Množství, kupní cena, vlastnosti a ostatní údaje jsou uvedeny v internetovém obchodě obchodníka. Kupní cena záleží na vybraném druhu zboží. Cena zboží je uvedena při popisu a specifikaci zboží v náhledu jednotlivého zboží, po vložení zboží do košíku je k této částce zboží připočtena cena za dopravu a balného. O výši poplatků je kupující informován při jednotlivých krocích v závislosti na výběru v jednotlivých krocích uskutečňování objednávky. Všechny ceny uvedené na internetové stránce obchodníka jsou konečné. Ceny jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty (DPH) nakolik obchodník je jejím plátcem DPH.

2. Prodejní cena není pro konkrétního spotřebitele nebo pro skupinu spotřebitelů určená na základě automatizovaného rozhodování včetně profilování.

3. Všechny případné akční ceny zboží uveřejněného v internetovém obchodě platí pouze do uvedeného času nebo do vyprodání zásob, pokud u konkrétního zboží není uvedeno jinak.

4. Obchodník je povinen v každém oznámení o snížení ceny zboží uvést předchozí cenu zboží.

5. Předchozí cena zboží je nejnižší cena, za kterou obchodník prodával nebo poskytoval zboží v období třiceti (30) dnů před snížením ceny zboží, nebo od začátku prodeje nebo poskytování zboží, pokud obchodník prodával nebo poskytoval zboží v období kratším než třicet (30) dní.

6. Kupní cenu za zboží a dopravu (dále jen „celková cena“) je kupující povinen uhradit jedním ze způsobů uvedených níže.
na dobírku (platíte přímo kurýrovi/na poště při přebírání zboží, při tomto způsobu platby účtujeme ceně objednávky cenu za dobírku, která je započtena v ceně objednávky). V případě platby na dobírku je kupní cena splatná při převzetí zboží.- bezhotovostně
převodem na účet obchodníka (platba na základě platební výzvy – předem). Kupní cena je splatná do sedmi (7) dnů od potvrzení objednávky. V případě, že kupující neuhradí objednané zboží v této lhůtě, obchodník má právo zrušit rezervaci zboží pro kupujícího, označit objednávku za neplatnou a zaniká tím kupní smlouva. Kupující je povinen uhradit kupní cenu zboží společně s uvedením variabilního symbolu platby. Závazek kupujícího uhradit kupní cenu je splněn v momentě připsání příslušné částky na účet  bchodníka. Zboží bude expedováno po přijetí peněžních prostředků na účet obchodníka.
platba online kartou přes platební bránu,

7. Kupující je povinen zaplatit obchodníkovi kupní cenu za zboží dohodnuté v kupní smlouvě, kupující je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy a požadovat vrácení kupní ceny pouze v souladu s legislativou ČR.

8. Obchodník vystaví ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy kupujícímu fakturu (daňový doklad), který slouží jako dodací a záruční list.

9. Obchodník spolu se zbožím doručí kupujícímu doklad o převzetí zboží, který je zároveň dokladem o zaplacení zboží v případě platby na dobírku.

VI. PODMÍNKY DODÁNÍ ZBOŽÍ

1. V případě, že je obchodník dle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání.

2. Převzetí zboží kupujícím je zásadně možné až po jeho úplném zaplacení, pokud není dohodnuto jinak. V případě, že kupující nezaplatí obchodníkovi celou kupní cenu při převzetí zboží, smluvní strany se dohodly, že obchodník je oprávněn odstoupit od
kupní smlouvy a požadovat od kupujícího náhradu za vzniklé náklady na objednání a dodávku nezaplaceného zboží.

3. Není-li ujednáno, jak má být zboží zabaleno, obchodník zboží zabalí podle zvyklostí; nejsou-li zvyklosti, pak způsobem potřebným pro uchování zboží a jeho ochranu. Stejným způsobem pořídí obchodník zboží pro přepravu.

4. Informace o orientační dostupnosti zboží je uvedena v elektronickém obchodě u každého jednotlivého zboží. Pokud je zboží skladem, je expedováno dle kapacitních možností v co nejkratším čase, nejvýše však do třiceti (30) dnů od akceptace objednávky. Pokud se v objednávce nachází více zboží a služeb a část z nich není skladem, informujeme o tom kupujícího s možnostmi částečných dodávek. V případě, že dané lhůty nelze z technických důvodů dodat, bude o tom kupující neprodleně informován. Kupující je informován e-mailem o expedování zboží.

5. Pokud obchodník nesplnil svůj závazek dodat věc ve sjednané lhůtě, kupující může od smlouvy odstoupit i bez poskytnutí přiměřené lhůty, pokud obchodník odmítl věc dodat, včasné dodání bylo mimořádně důležité vzhledem ke všem okolnostem uzavření smlouvy nebo kupující před uzavřením smlouvy obchodníka seznámil, že včasné dodání je mimořádně důležité.

6. Za místo plnění se považuje místo, do kterého je zboží dodáváno. Kupující si může zvolit z následujících způsobů doručení zboží:
a) doručení zboží prostřednictvím kurýrní společnosti: Česká pošta
b) doručení zboží prostřednictvím výdejního místa : ve skladu
c) doručení zboží prostřednictvím prodávajícího na základě dohody

7. Všechny objednávky zasíláme na území ČR na základě Vámi zvolené varianty a to prostřednictvím:
Cena dopravy – kurýrem
U doplňku…………………………………………….250,- CZK
Cena výdejního místa – ………………………………0,- CZK
Cena dobírky – ………………………………………..50,- CZK

Cena tříkolky již s poštovným

Cena dopravy prostřednictvím prodávajícího – dle dohody vzájemně potvrzené e-mailem.

8. Cena dodání zboží je platná na celém území České republiky. Při zasílání nadrozměrného zboží nebo dodání zboží do zahraničí se přepravní náklady počítají individuálně podle smlouvy o ceně přepravného mimo území České republiky. Kupující a obchodník si individuální ceny odsouhlasí prostřednictvím e-mailu.

9. Kupující je povinen převzít zboží v místě, které je uvedeno v akceptaci objednávky kupujícího obchodníkem. Pokud kupující bezdůvodně odmítne převzít řádně dodané zboží prostřednictvím přepravce nebo kupující nepřevezme zboží uložené na odběrném místě (při osobním odběru) ve lhůtě 7 pracovních dnů po uplynutí lhůty uvedené v kupní smlouvě, má obchodník nárok na náhradu vzniklé škody (např. nárok na náhradu skutečně vynaložených nákladů spojených s doručováním zboží, náklady spojené s balným, administrativou objednávky a zároveň si právo účtovat ušlý zisk). Po uplynutí 7 pracovních dnů ode dne, kdy byl kupující povinen zboží převzít, je obchodník oprávněn odstoupit od kupní smlouvy a prodat zboží třetí osobě.

10. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutné zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.

11. V případě, že obchodník dopraví zboží kupujícímu na místo určené v kupní smlouvě kupujícím, kupující je povinen převzít zboží osobně nebo zajistit, aby zboží převzala osoba, kterou kupující určil pro případ své nepřítomnosti k převzetí zboží uvedeného v kupní smlouvě.

12. Při přebírání zboží od přepravce se kupujícímu doporučuje zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě zpozorování porušeného obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít a postupuje ve smyslu bodu 13 tohoto článku. Kupující svým podpisem na přepravním listu potvrzuje při převzetí současně i neporušenost obalu, kompletnost a celistvost obalu.

13. Kupující je oprávněn zboží nepřevzít/odmítnout pokud zjistí, že:
a) obal zboží je vážně poškozen a lze předpokládat, že došlo i k poškození vnitřního
obsahu nebo,
b) zboží není kompletní nebo,
c) zboží, byť zabalené, zjevně neodpovídá předmětu kupní smlouvy z
d) a podmínky, že uvede důvody odmítnutí do předávacího protokolu.

Kupující neprodleně informuje obchodníka elektronickou zprávou na adresu pro vylizovaní objednávek info@gommer.cz o zjištěných nedostatcích.

14. Obchodník neodpovídá za opožděnou dodávku zboží zaviněnou přepravní společností, případně udáním nesprávné adresy kupujícím. Opožděné dodání zásilky neopravňuje zákazníka k odmítnutí zásilky nebo požadování slevy za nedodržení lhůty.

15. Zboží je považováno za dodané okamžikem, kdy ji převezme kupující nebo jím určená osoba, nebo když ji obchodník předá přepravci, kterého pověřil kupující mimo možnost přepravy, které nabídl kupujícímu obchodník.

VII. VSTUP VLASTNICTVÍ A PŘECHOD NEBEZPEZČÍ ŠKODY NA ZBOŽÍ

1. Vlastnické právo k prodané věci a nebezpečí nahodilé zkázy, nahodilého zhoršení a ztráty věci přechází na kupujícího okamžikem dodání.

VIII. UPLATNĚNÍ PRÁVA K ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY

1. Spotřebitel má právo na odstoupení od kupní smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka bez uvedení důvodu ve lhůtě čtrnácti (14) kalendářních dnů ode dne:
-převzetí zboží spotřebitelem podle odstavce 2,
-uzavření smlouvy, jejímž předmětem je poskytnutí služby,
– uzavření smlouvy o dodání digitálního obsahu, který obchodník dodává jinak než na hmotném nosiči,

2. Lhůta pro odstoupení od smlouvy, jejíž je prodej zboží, uplyne po čtrnácti (14) dnech ode dne, kdy spotřebitel nebo jím určená třetí osoba, s výjimkou dopravce, převezme zboží. Zboží se považuje za převzaté spotřebitelem okamžikem, kdy spotřebitel nebo
jím určená třetí osoba kromě dopravce převezme všechny části objednaného zboží, nebo pokud se
a) zboží objednané spotřebitelem v jedné objednávce dodává odděleně, okamžikem
převzetí zboží, které bylo dodáno jako poslední,
b) dodává zboží sestávající z více dílů nebo kusů, okamžikem převzetí posledního dílu
nebo posledního kusu,
c) zboží dodává opakovaně po určitou dobu, okamžikem převzetí prvního zboží.

3. Pokud obchodník poskytl spotřebiteli informace o právu na odstoupení od smlouvy (podmínky, lhůtě a postupu) až dodatečně, nejpozději však do dvanácti (12) měsíců od zahájení běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy může spotřebitel odstoupit od smlouvy do čtrnácti (14) dnů , když si obchodník dodatečně splnil informační povinnost. Pokud obchodník neposkytl informace ani do dvanácti (12) měsíců, spotřebitel může odstoupit od smlouvy do dvanácti (12) měsíců od uplynutí lhůty podle odst. 2 tohoto článku.

IX. PRÁVA A POVINNOSTI SPOTŘEBITELE PO ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY UZVŘENÉ NA DÁLKU A SMLOUVY UZAVŘENÉ MIMO PROVOZNÍCH PROSTORU OBCHODNÍKA

1. Spotřebitel je povinen nejpozději do čtrnácti (14) dnů ode dne odstoupení od smlouvy zaslat zboží zpět nebo je předat obchodníkovi nebo osobě pověřené obchodníkem k převzetí zboží. Lhůta podle první věty se považuje za zachovanou, pokud bylo zboží
předáno k přepravě nejpozději poslední den lhůty. Při odstoupení od smlouvy nese spotřebitel náklady na vrácení zboží obchodníkovi.

2. Spotřebitel může odstoupit od smlouvy, jejímž předmětem je zboží, i před zahájením běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy.

3. Spotřebitel má právo v rámci čtrnácti (14) denní lhůty zboží rozbalit a vyzkoušet jak je to obvyklé při nákupu v klasickém kamenném obchodě. Vyzkoušet však neznamená začít zboží používat a následně jej vrátit obchodníkovi.

4. Spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku a od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka i bez uvedení důvodu ve lhůtě uvedené § 20 ods. 1 až 3 kromě případů uvedených v § 19 ods. 1, jejímž předmětem je:
– dodání nebo poskytnutí produktu, jehož cena závisí na pohybu cen na finančním trhu, který obchodník nemůže ovlivnit a ke kterému může dojít během běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy,
– dodání zboží vyrobeného podle specifikací spotřebitele nebo zboží vyrobeného na míru,
– zboží, které podléhá rychlému snížení kvality nebo zkáze,
– dodání zboží uzavřeného v ochranném obalu, které není vhodné vrátit z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů, jestliže ochranný obal byl po dodání porušen,
– dodání zboží, které vzhledem ke své povaze může být po dodání neoddělitelně smícháno s jiným zbožím,
– dodání alkoholických nápojů, jejichž cena byla dohodnuta v době uzavření smlouvy, přičemž jejich dodání lze uskutečnit nejdříve po třiceti (30) dnech a jejich cena závisí na pohybu cen na trhu, který obchodník nemůže ovlivnit,
– provedení naléhavých oprav nebo údržby během návštěvy u spotřebitele, o kterou spotřebitel výslovně požádal obchodníka; to neplatí pro smlouvu, jejímž předmětem je poskytnutí jiné služby než oprava nebo údržba, a pro smlouvu, jejímž předmětem je dodání jiného zboží než náhradního dílu potřebného k provedení opravy nebo údržby, pokud byly smlouvy uzavřeny během návštěvy obchodníka u spotřebitele a spotřebitel si toto zboží nebo služby předem neobjednal,
– dodání zvukových záznamů, obrazových záznamů, audiovizuálních záznamů nebo softwaru v ochranném obalu, který byl po dodání porušen,
– dodání periodického tisku kromě jeho dodávání na základě smlouvy o předplatném.

5. Spotřebitel uplatňuje své právo odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo uzavření mimo obchodní prostory obchodníka:
– listinně podobě zasláním oznámení na adresu sídla obchůdku nebo
– zasláním elektronickou zprávou (e-mail) na elektronickou adresu pro vyřizování objednávek,
– ústně, byla-li smlouva uzavřena ústně.

6. Účinky odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka se vztahují i na každou doplňkovou smlouvu ke smlouvě, od které spotřebitel odstoupil, to neplatí, pokud se strany výslovně dohodnou na dalším trvání doplňkové smlouvy.

7. Odstoupení od smlouvy obsahuje identifikační údaje spotřebitele, číslo a datum objednávky, specifikaci zboží, jakož i způsob vrácení peněžního plnění. K odstoupení od smlouvy může spotřebitel použít vzorový formulář.

Adresa pro odstoupení od smlouvy:
Mierová 1449/67, Galanta 92401

E-mail pro odstoupení od smlouvy:
info@gommer.cz

8. Vzhledem k tomu, že v případě odstoupení se smlouva od začátku ruší, vrátí nebo nahradí si obchodník a spotřebitel všechna vzájemně přijatá plnění. Spotřebitel spolu s vráceným zbožím musí předložit doklad o koupi zboží. Spotřebitel je povinen zboží, u
kterého odstupuje od smlouvy, vrátit obchodníkovi zpět nepoužívané, nepoškozené, kompletní ve stavu, v jakém mu bylo dodáno (včetně příbalového letáku apod.), a v původním obalu (pokud je to možné, jinak zabaleno způsobem obvyklým a potřebným
pro zachování kvality a množství zboží).

9. Spotřebitel odpovídá pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku takového zacházení se zbožím, které je nad rámec zacházení potřebného ke zjištění vlastností a funkčnosti zboží.

10. Při odstoupení od smlouvy nese spotřebitel pouze náklady na vrácení zboží obchodníkovi nebo osobě pověřené obchodníkem na převzetí zboží.

11. Pokud spotřebitel odstoupí od smlouvy uzavřené na dálku, bude nést i náklady na vrácení zboží, které vzhledem k jeho povaze nelze vrátit prostřednictvím pošty.

12. Povinnosti obchodníka a spotřebitele při odstoupení od smlouvy se v plném rozsahu řídí § 19 a násl. Zákona.

X. PRÁVA A POVINNOSTI OBCHODNÍKA PO ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY UZVŘENÉ NA DÁLKU A SMLOUVY UZAVŘENÉ MIMO PROVOZNÍCH PROSTORU OBCHODNÍKA

1. Obchodník je povinen převzít zboží a vrátit spotřebiteli veškeré platby, které uhradil v souvislosti s uzavřením smlouvy, zejména kupní cenu včetně nákladů na doručení zboží. To se nevztahuje na dodatečné náklady, pokud jste si zvolili jiný druh doručení, než je nejlevnější běžný způsob doručení, který provozovatel nabízí. Platby budou vráceny bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti (14) dnů po doručení vráceného zboží zpět na naši adresu nebo po předložení dokladu prokazujícího zaslání zboží zpět podle toho, co nastane dříve. Jejich úhrada bude provedena stejným způsobem, jaký použil kupující při jeho platbě, pokud kupující výslovně nesouhlasil s jiným způsobem platby, a to bez účtování jakýchkoli dalších poplatků. Náklady na vrácení nese spotřebitel.

2. Obchodník je povinen neprodleně po doručení oznámení o odstoupení od smlouvy poskytnout spotřebiteli potvrzení o jeho doručení na trvanlivém médiu, pokud spotřebitel odstoupil od smlouvy použitím zvláštní funkce nebo formuláře pro odstoupení od smlouvy, které jsou dostupné v online rozhraní obchodníka.

3. Při odstoupení od smlouvy, předmětem, jíž je prodej zboží, obchodník není povinen vrátit spotřebiteli platby předtím, než je mu zboží doručeno nebo dokud spotřebitel neprokáže zaslání zboží zpět obchodníkovi.

4. Obchodník si vyhrazuje právo nepřevzít zboží zaslané kupujícím na dobírku.

5. Formulář pro odstoupení od smlouvy tvoří přílohu obchodních podmínek a nachází se i na internetové stránce elektronického obchodu.

6. Odstoupení od smlouvy kupujícím podnikatelem se řídí příslušnými ustanoveními Obchodního zákoníku.

7. Obchodník je oprávněn odstoupit od smlouvy, není-li schopen dodat zboží řádně a včas a to z důvodu vyprodání zásob, nedostupnosti zboží, technických příčin nebo v případech, kdy výrobce, dovozce nebo dodavatel zboží přerušili výrobu nebo nastala jiná závažná změna nebo z důvodů vyšší moci. Obchodník je povinen o této skutečnosti neprodleně informovat kupujícího a vrátit mu již zaplacenou kupní cenu za zboží dohodnuté ve smlouvě ve lhůtě do 14 dnů od oznámení o odstoupení od smlouvy a to převodem na účet určený kupujícím, pokud se obchodník a kupující nedohodnou na náhradním plnění nebo jinak.

XI. REKLAMAČNÍ ŘÁD (odpovědnost za vady, záruka, reklamace)

1. Reklamační řád se řídí následujícími příslušnými ustanoveními zákona č.j. č. 40/1964 Sb. Občanského zákoníku v platném znění (dále jen „Občanky zákoník“) i zákona 10/2024 Sb. o ochraně spotřebitele ao změně některých zákonů.

2. Spotřebitel si může uplatnit své nároky z vady zboží za podmínek uvedených v reklamačním řádu. Reklamační řád je přijat a zveřejněn obchodníkem na internetové stránce www.gommer.cz

3. Uplatnění nároků z vady zboží podnikatelem se řídí příslušnými ustanoveními Obchodního zákoníku.

XII. ALTERNATIVNÍ ŘEŠENÍ SPORŮ

1. Pokud spotřebitel není spokojen se způsobem, kterým obchodník vybavil jeho reklamaci nebo pokud se domnívá, že obchodník porušil jeho práva, má možnost obrátit se na obchodníka se žádostí o nápravu.

2. Odpoví-li obchodník na žádost o nápravu zamítavě nebo na ni neodpoví do třiceti (30) dnů ode dne jejího odeslání, spotřebitel má právo podat návrh na zahájení alternativního řešení svého sporu.

3. Příslušným subjektem pro alternativní řešení spotřebitelských sporů s obchodníkem e-shopu je Slovenská obchodní inspekce (www.soi.sk).

4. Spotřebitel zároveň může k podání návrhu na alternativní řešení svého sporu využít platformu pro řešení sporů on-line, která je dostupná pro Řešení sporů online | Evropská komise (europa.eu). Informace o poplatcích za návrh najde spotřebitel na internetových stránkách konkrétního subjektu alternativního řešení sporů.

5. Řešení sporů některých ze subjektů alternativního řešení sporů se může domáhat pouze spotřebitel.

XIII. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ

1. Obchodník jako provozovatel bude zpracovávat osobní údaje v nezbytném rozsahu. Obchodník zpracovává osobní údaje ve smyslu platných právních předpisů a ve smyslu zákona 18/2018 Sb. o ochraně osobních údajů ao změně některých zákonů a  ZAŘÍZENÍM EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob při zpracování osobních údajů ao volném pohybu takových údajů. Informace o tom, jak obchodník zpracovává osobní údaje, naleznete v části [„GDPR; Zásady ochrany osobních údajů; Ochrana osobních údajů“].

2. Obchodník prohlašuje, že přijal přiměřená technická, organizační a personální opatření odpovídající způsobu zpracování osobních údajů, přičemž vzal v úvahu zejména použitelné technické prostředky, důvěrnost a důležitost zpracovávaných osobních údajů.

XIV. RECENZE

1. Obchodník zveřejňuje recenze na svém internetovém obchodě a prostřednictvím svých sociálních sítí. Tyto recenze pocházejí od skutečných kupujících, kteří si zakoupili digitální produkt. Recenze jsou dobrovolné. Každá recenze před jejím zveřejněním je nejprve ověřena podle jména a e-mailové adresy s fakturačním systémem.

XV. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

1. Obchodník si vyhrazuje právo na změnu těchto obchodních podmínek. Povinnost oznámení změny obchodních podmínek se považuje za splněnou jejím zveřejněním na internetovém obchodě obchodníka.

2. Obchodník nepřijal žádný kodex chování.

3. Tyto všeobecné obchodní podmínky jsou napsány v českém jazyce.

4. Smluvní strany se dohodly, že komunikace mezi nimi bude uskutečněna ve formě e-mailových zpráv resp. listinných zásilek.

5. Kupní smlouva se uzavírá na dobu určitou a to do doby plnění povinností obou smluvních stran z ní vyplývajících a těchto všeobecných obchodních podmínek.

6. Všechny závazkové právní vztahy, které vznikly na základě smlouvy mezi obchodníkem a kupujícím v návaznosti na tyto všeobecné obchodní podmínky se řídí správním řádem ČR.

7. Nedílnou součástí těchto všeobecných obchodních podmínek jsou její přílohy.

8. Tyto obchodní podmínky jsou chráněny zákonem č.j. 185/2015 Sb. Autorský zákon ve znění pozdějších právních předpisů.

9. Tyto obchodní podmínky nabývají platnosti a účinnosti dne 1.10.2024.